DSpace Про систему DSpace
 

Centre for the Anthropos dspace >
Наукове товариство імені Шевченка >
Записки Наукового товариства імені Шевченка >
Том 224 (CCXXIV). Праці Філологічної секції >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://www.anthropos.org.ua/jspui/handle/123456789/612

Title: 1860 рік у творчості Тараса Шевченка
Authors: Шевельов, Юрій
Keywords: Шевченко, Тарас
"Марія"
"Неофіти"
"Подражанія"
"І Архімед, і Галілей"
"Минули літа молодії"
"Титарівна-Немирівна"
"Зійшлись, побрались, поєднались"
"Дівча любе, чорнобриве"
"Над Дніпровою сагою"
"Тече вода з-під явора"
"Косар"
"Чи не покинуть нам, небого"
"Молитва"
"Гімн чернечий"
"Великомученице кумо"
"Буквар"
"Бували війни і військовії свари"
Дата публікації: 1992
Publisher: Наукове товариство імені Шевченка у Львові
Citation: Записки Наукового товариства імені Шевченка. — Том ССХХІV. Праці Філологічної секції. — Львів, 1992. — С. 89-106
Series/Report no.: Літературознавство
Abstract: Шевченкові твори вписуються в межі кількох чітко визначених періодів, по два-три роки кожен, тоді як весь його поетичний доробок охоплює якихось 15 років (з виключенням безплідних років заслання). Період, що його можна назвати другим петербурзьким періодом після заслання, був найкоротшим, бо тривав трохи більше року. Автор дає глибокий аналіз тематики, образності і слововжитку творів, написаних Шевченком в цьому періоді і знаходить пов'язання мотивів, образів, ідей та настроїв як з попередніми періодами, так і з соціальними настроями того часу. Але щойно тепер він переборов комплекс російського революційного радикалізму О. Герцена та його послідовників.Голос його поезії, збагачений, змужнів і врівноважився. Обірвала його поетова смерть.
Description: George SHEVELOV. THE YEAR 1860 IN SHEVCHENKO’S WORKS. Shevchenko’s poetic works written in 1860, which are the pinnacle of his oeuvre, are examined. Certain features of his style’s evolution are noted, such as the smaller number of Church-Slavonisms used, the broadening of the semantic resources of the word, and the subjectivization of folklore. All these reflect an immersion into the world of man’s spiritual values, his merging with the Universe in ideal harmony, and the shift of emphasis from rebellious slogans and avenging moods to the idea of higher justice and Christian forgiveness. The essence of the last St Petersburg period of Shevchenko’s work is seen as the overcoming of alien influences and a return to his self: just as in his poetry of the “Three Years” period in the 1840s he subdued the “Haidamaky rebels” complex, so now he overcame the complex of the revolutionary radicalism of Herzen and his followers.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://www.anthropos.org.ua/dspace/handle/123456789/612
Розташовується у зібраннях:Том 224 (CCXXIV). Праці Філологічної секції
Літературознавча комісія

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
89-106_Шевельов_Ю.pdf1.05 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок